Friday, August 18, 2006

Aru antud

Pärast atesteerimisaruande äraandmist on tõesti tunne, et kogu see vähene aru on tõesti viimseni ära antud ja pea on tühi kut Kaarli kirik esmaspäeva hommikul. Kogu see aru läheb atesteerimiskomisjonile, kes selle üksikasjalikult läbi hekseldab ja sinult ka suuliselt aru nõuab. Ma ei taha teada, mida nad mult sealt välja loevad ja minult teada tahavad... Teinud ma midagi peale katse eriti ei ole, katse välja ka väga hiilgavalt ei tulnud, ent ma olen siiski suutnud pooleleheküljepikkuseks venitada tõdemuse, mis proosalisemalt väljendatuna kõlab nii, et katse läks täiega p..sse. Teaduslikult öeldakse selle kohta, et vaatamata statistiliselt usaldusväärsete seoste puudumistele saime mõned äärmiselt huvitavananäivad - mis sest et statistiliselt marginaalsed - seosed ning kindlasti oleks vaja edasisi uuringuid nende erinevate faktorite suhtelise tähtsuse selgitamiseks, sest jnejnejnejne - te ei taha täpsemalt teada.

No artikelid on, õnneks on see põhiline - mitte et ma neid ise kirjutanud oleks muidugi - siis veel pean ma esitama järgmise aasta kohta üksikasjaliku katseplaani ja hetkel pole meie töögrupist kellelgi veel halli aimu ka, millele me tuleva-aastasel katsel keskendume. Rääkimata sellest, et hetkel pole selge veel ka meie töögrupi lõplik koosseis. Ikaldus ühesõnaga. Kollektiivne enesetapp lükati pärast esialgsete tulemuste selgumist siiski edasi. Individuaalseid aga ei saa keegi takistada.

Ja kuimu aruanne oli juba valmis kirjutatud, avastasin ma puhtjuhuslikult, et olen autor veel ühel stendiettekandel - konverentsile minev kursavend-kaasvõitleja rullis juba sissepakitud postrid lahti, et minu ees veidi eputada ja üllatusega avastasime ühelt postrilt minu nime ka. Vandus küll, et tema seda sinna pannud pole, ilmselt oli see siis minu juhendaja. Heakene küll, üks poster ees v taga, vahetpole.

See, et mul alailma on probleem sellega, mitu artiklit mul juba on, on tavaline. Omateada õnnestus mul välja selgitada kõik artiklid, kus ma teabmitmes autor olen. Ent nüüd avastasin ma sahtleid sorteerides veel ühe separaadi, kus ma ka autor olen ja mis aruandesse vist küll ei saanud. Ilmselt pean ma seda siis kuni doktorikaitsmiseni varjama, sest - kas kõlbab atesteerida doktoranti, kes ei oma selget ülevaadet isegi mitte enda kirjutatud artiklitest?!

Vähemalt peaks professorikssaamise eeldused täidetud olema - kui hajameelsus ja pikad juhtmed need ainsad tingimused oleks.

Deeem, ma pean endale raamatupidaja muretsema...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home