Wednesday, September 26, 2007

Parem varblane peos kui tuvi matusel

Ilmselt on aeg endale v tõele näkku vaadata ja tunnistada paratamatust, et selline periood nagu "aega on" saabub ilmselt alles pärast surma. Kui siiski. Ega selles või ka kindel olla. Ei tasu endale igaseid illusioone tekitada. A ma olen hetkel lihtsalt nii nördinud et ma kohe _pean_ võtma sõna teemal kui närused lood selle ajaga ikka on. Nimelt sündmustest, mis on eeloleval nädalavahetusel ja millele ma ei jõua, ei või praeguse seisuga mite pelgalt raamatut vaid lausa mitu köidet kirjutada. Nagu Maarja tabavalt väljendus, kui ta listi maleva köieõppust edastas - üritusi on rohkem kui nädalas päevi. Ma jään vähemalt 4 ürkast ilma, mis toimuvad reedel, vähemalt 2 laupäevasest-pühapäevasest ürkast, 3 ainult laupäevasest ja 2 aint pühapäevasest ürkast. Pluss veel paar ühepäevast ürkat, kus ma peaks tglt olema kohustatud viibima, aga kust ma kah osa võtta eisaa. No pluss veel ka see paratamatu tõsiasi, et tegelikult peaks ma nädalavahetustel üritama palehigis kooliasjadega tegeleda ja katsuda ennast järgi tõmmata ja siis veel suledata ka ära korrastada ja mõelda veel kaugema tuleviku ehk kevade peale ja teha jõupingutusi selleks, et kevadel kõik ühelepoole saaks. Aga noh... tglt pole see seis üldse mitte üllatav.

Surmast muide sai räägitud mineva nädalavahe kriisiabikoolitusel ja kohe põhjalikult. Kuivõrd kriisiabi on vaja enamasti olukorras, kui mingi arvestatav hulk inimesi kõrvad pea alla paneb v kui neil need sinna pannakse. Tglt meid juba hoiatati ette, et esimese päeva lõpuks on meil üsna räme masekas ja lohutati, et ega selles kah midagi hullu pole, kui keegi koolitusel endal juba nutma hakkab. Aga ei olnd häda mida - läksime õhtul enne sauna veel Kristeliga linna peale poodi, et sauna paar õllet osta - ja tagasi tulime nagu ehtsad kaubareisijad, tuubil täis kilekotid käeotsas ja mis sinna ei mahtund, see siis nt peas. Ma ei hakka üles lugema, mis me sealt saime, sest eks ole piinlik natuke kah, aga igatahes on kõik need asjad siis kas funktionaalsed v vähemalt kingitusena funktsionaalsed. Kujutate te ette nt lauatelefonikujulist küünalt? Aga see selleks, saunas kah käisime, ehkki kui mina leiliruumi jõudsin, siis oli leil seal juba ära olnud.

Ja siis ma sain ka lahendatud selle mind vaevanud lennukitesolevate päästevestide probleemi - lähiajal lendajad, ärge parem lugege, eriti sina, Kaja. Ma nimelt lähtusin humanistlikust aspektist ja ei suutnud ette kujutada, et kui lennuk on juba sellises seisus, et kokkupuude veega on vältimatu, et siis mis neetud kasu mul sellest päästevestist on?? Mingil x-kõrgusel sealt sellega väljuda liiga nutikas ei ole ja vaevalt, et lennuk viisakalt vee peal ootab, kuni kõik reisijad ennast kenasti varuväljapääsudest välja sulpsatavad ja alles siis vajub põhja v lendab õhku. Novott. A siis avas Elin mu silmad, öeldes, et loomulikult on see selleks, et surnukehade ülesleidmist hõlbustada. Et tulevad kergemini pinnale ja on kergemini nähtavad ka.

No aga tglt on lennukiga lendamine praegast ikkagi turvalisem kui kunagi kauges minevikus - seda räägiti meile kah kriisiabikoolitusel, et see ka tühise 40 min jooksul söökide-jookide pakkumine on jäänuk ajast, kui lennukeid rohkem alla kukkus kui maandus ja siis pakuti reisijatele selle jaoks, et nad ei paanitseks, alternatiivset tegevust ehk söömist. Kõigil lihtsam.

Niipalju siis uudiseid - ülehomme näidatakse mind kui normaalset teadlast telekas, võite kõik vaadata ja mulle siis kah pärast öelda, kas must tehti korralik kaabakas v mida. Sest ise ma seda ilmselt ei näe.

3 Comments:

Blogger Kaja said...

Tead, esiteks me pidasime selle lennuki temaatika jutuajamise juba sinuga üks kord ära, nii et see mind küll ei üllatanud! Ja teiseks!!!see üllitis peaks lindis olema ja näed vast küll, kui tahad.

6:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:20 PM  

Post a Comment

<< Home